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Lifesaving Society New Brunswick
in New Brunswick
invites applications for the position of
VP Finance

April 18, 2025

Job Description

Déscription en français ci-dessous

Vice President - Finance

Volunteer job position

Purpose:

  • To govern the Lifesaving Society New Brunswick in accordance with the Society's Bylaws and Mission.

Term of Office:

  • Elected to the Board of Directors at the Lifesaving Society's annual General Meeting for a term of two years.

Reporting Relationship:

  • To the members at the General Meeting, annually. To the Board of Directors as required.

Responsibilities:

1. Participate as an active member of the Board of Directors in an ethical and lawful manner, respecting the confidentiality of Board discussions.

2. Advise Board on financial management of the Society.

3. Review quarterly financial statements and report the financial position to the Board of Directors.

4. Provide oversight to ensure regulatory compliance for the following is completed:

  • Quarterly Financial statements are prepared and reviewed.
  • Annual Budget is prepared for Board approval with forecasts updated as required.
  • Year-end audit is conducted and auditors are appointed annually.
  • Public information return is filed with Revenue Canada annually.

5. Attend Board of Director meetings and the Annual Meeting.

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Vice-président des finance

Occasion de travail bénévole

But :

  • Diriger la Société de sauvetage Nouveau-Brunswick en respectant les règlements et la mission de la Société.
  • Offrir la direction en ce qui concerne les questions financières auprès du conseil d'administration.

Mandat :

  • Être élu au conseil d'administration à la réunion annuelle de la Société de sauvetage Nouveau-Brunswick pour un mandat de deux ans.

Lien hiérarchique :

  • Se rapporter chaque année aux membres lors de la réunion annuelle. Se rapporter au conseil d'administration au besoin.

Responsabilités :

1. Participer en tant que membre actif du conseil d'administration de manière éthique et dans le respect des lois, ainsi que respecter la confidentialité des discussions du conseil.

2. Aviser le conseil d'administration sur la gestion financière de la Société.

3. Réviser les relevés financiers quaternaires et faire un rapport de la situation financière au conseil d'administration.

4. Donner du direction pour assurer que la suite est completé en adhérence aux règlementations requises :

  • les relevés financiers mensuels sont préparés et révisés
  • le budget annuel est préparé pour être approuvé par le Conseil avec des prévisions mises à jour au besoin.
  • l'audit de fin d'année soit réalisé et que des vérificateurs soient nommés chaque année.
  • la déclaration publique de renseignements soit effectuée chaque année auprès de l'Agence du revenu du Canada.

5. Être présent aux réunions du conseil d'administration et à la réunion annuelle.

Required Qualifications

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Contact Information

If interested, please contact info@lifesavingnb.ca

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